fbpx
DET TRADITIONELLE KONTORMILJØ ÆNDRER SIG

HVORDAN VIL FREMTIDENS KONTORMILJØ SE UD?

ACTIVITY-BASED WORKING, FREE SEATING, HOT DESKING, HYBRID WORKING & CLEAN DESK POLICY... Hvad handler det hele egentlig om?

Vi var på vej derhen ad, men COVID-19 har i den grad været med til at sætte gang i forandringerne. Vi taler om, hvordan det var på tide at disrupte de traditionelle kontormiljøer og nytænke, hvordan vi fortsat kan trives og yde vores bedste. Der er meget at sige om emnet, vi holder os til et lille blogskriv, om de forskellige trends og hvordan de bliver inkorporeret, når nye kontordomæner designes eller nuværende omstruktureres.

HYBRID WORKING

Hybrid work eller fleksibelt arbejde, består af en kombination af at arbejde 2-3 dage på virksomhedens kontor og 2-3 dages fjernarbejde (remote work), altså hjemme eller et helt tredje sted. Under Corona fik stort set alle testet fjernarbejde af, nogle oplevede begrænsninger, mens andre øjnede nye muligheder.

Som ved de klassiske åbne kontormiljøer, er der altså fordele og ulemper. Men Hybrid work er kommet for at blive, da vi både sparer Co2 samt kørselstid og når vi ikke lige skal passe vores børns skolegang (som under Corona), er der ofte mere ro til fordybelse, lig med større produktivitet.

FREE SEATING (HOT DESKING) & ACTIVITY-BASED WORK

Grundet Hybrid work “tvinges” de forskellige organisationer til at overveje deres kontor-setup. På en uge, hvor måske 50 % af medarbejderne arbejder hjemmefra, efterlader det en masse tomme pladser. Og lad os se det i øjnene, kvadratmeter koster, derfor optimeres flere kontorer til Free seating også kaldet Hot desking. Dit faste skrivebord med dine private ejendele, er altså forsvundet og når du tropper op på arbejdspladsen, har du mulighed for at placere dig hvor du vil. Igen er der fordele og ulemper med dette koncept og nogle vil altid foretrække det ene, frem for det andet.

Aktivity-based work kan sagtens kombineres med Free seating og er pt. en megatrend. For at gøre det mere attraktivt at møde ind på arbejde, designer arbejdspladsen miljøer tilpasset arbejdsopgaver. Altså gøres der plads til et mere varieret arbejdsmiljø. Lounge områder designes med bløde stole, små sideborde med plads til kaffekop og laptop. Akustiske områder med fokus på støjreduktion indrettes med mulighed for fordybelse, mindfulness eller decideret mute boxes installeres. Spiseområder arranges med mulighed for at afholde uofficielle møder og mødelokaler skabes med øje for kreativitet. Blot for at nævne nogle scenarier.

CLEAN DESK POLICY

En clean desk policy er et virksomhedsdirektiv, der specificerer hvordan medarbejder skal forlade deres arbejdsområde når fyraften nærmer sig. De fleste politikker kræver at medarbejderne rydder deres skriveborde for papirer og øvrige private ejendele. Hvis arbejdspladsen benytter sig af free seating, kræver det selvfølgelig at du fjerner alle ejendele og enten opbevarer dem andetsteds eller tager dem med hjem. En clean desk politik gør det meget nemmere for rengøring at komme til og fjerne støv og snavs.

VORES IDEELLE BUD PÅ ET CLEAN DESK SKRIVEBORDS SETUP

Perfekt størrelse til dybde 80 bord

ATHENE SKUFFE

Vores Athene skuffe passer stort set til alle dybde 80’er borde. I skuffen er der plads til laptop, USBC dock og personlige ejendele. Kabler trækkes fra kabelbakke til skuffe. Altså ingen synlige kabler.

Skærmløsninger

FUTURE FLEX

Future Flex skærmløsning er, som det ligger i ordet, fleksibel. Èn skærm kan nemt sættes op og hvis dit behov senere ændres til en to-skærms opsætning, kan den nemt kobles på. En stor fordel ved Future Flex er, at alle kabler er skjulte. De bliver ført gennem den runde søjle og ned gennem bordet i kabelbakken.

KABELBAKKE

Valgfri kabelbakke. Vores udvalg af kabelbakker er stort og alt efter størrelse på bord, har vi en løsning til dig. Vores bestseller er blandt andet GAIA og vores Flex kabelbakke.

MODTAG VORES NYHEDSBREV

ØVRIGE BESTSELLER TIL

KONTORET

Monitorarm til opsats af to skærme

MONITORARM

Bæredygtig skuffe til dit skrivebord derhjemme

FILTSKUFFE

HIDEAWAY

UDFORSK VORES
APTO KOLLEKTION

OM PJ PRODUCTION

PJ Production er en international virksomhed med store ambitioner, som står klar med en løsning til både små og store projekter. Vi går målrettet efter at visualisere vores samarbejdspartners ønsker og behov, hvilket gøres via gensidig respekt og længerevarende dialog. Kontakt os gerne, hvis vi sammen skal skabe fremtiden. 

KONTAKTOPLYSNINGER

Telefon: +45 86 81 23 75
Mail: info@pj-production.dk

Mandag-torsdag: 08.00-16.00
Fredag: 08.00-14.00

da_DKDanish